...Versie 2.55 van deze module is de eerste versie die geschikt is voor Zen Cart 1.5.x. (de bestanden zijn echter nog niet omgezet naar UTF-8).
Beste Paul,
Onlangs onze oude 1.38 shop met daarin een oude iDEAL module vaarwel gezegd en een geheel nieuwe ZC 1.5 shop met iDEAL versie 2.55 geïnstalleerd. Met wat grappen en grollen, via SQL van een backup van de betreffende oude shop tabellen, alle customers, customers_info en address_book etc kunnen overzetten.
De rest van de (oude) administratie is/was voor onze clubledenshop niet zo interessant.
Alles gelukt en iDEAL werkt (zucht) ook!

Echter de 2.55 iDEAL module geef je van aan dat die nog niet omgezet is naar UTF-8, terwijl ik voor de Zencart 1,5 en de DUTCH taalbestanden UTF-8 geïnstalleerd had.
Ik heb inderdaad o.a. in de gezonden order email bevestiging her en der wat problemen met het valuta tekst notatie, dat ziet er dan zo uit: "Subtotaal: €35.00"
Kan ik zelf in de SQL database ongestraft de collation codering omzetten van de IDEAL tabellen naar UTF-8?
Of moet ik het probleem van "Subtotaal: €35.00" ergens anders in zoeken?
Verder valt het me op de de iDEAL transacties erg lang uren. Voordat de eigenlijke bankpagina verschijnt (met ING) duurt dit zeker 10-20 seconden. Ook na gelukte betaling weer terugkeren naar de shop duurt ook ca. 10-20 seconden. Is er een mogelijke oorzaak voor?
gr.
Rob