Met Vicus heeft u meer succes met uw Zen Cart webshop Zen Cart Nederlandstalig Forum
sponsored & hosted by VICUS - experts in Zen Cart ondersteuning en Zen Cart hosting
Met CRM meer rendement van uw klanten
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
18 Mei 2012, 01:22:51

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
33351 aantal berichten in 4663 topics door 3341 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Qlickscan
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Zen Cart Nederlandstalig Forum
|-+  :: Zen Cart betaalsystemen
| |-+  iDEAL
| | |-+  iDEAL advanced/professional (Moderator: Paul M)
| | | |-+  iDeal Innopay 2 [module] (advanced/professional/zelfbouw)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Pagina's: 1 ... 18 19 [20] 21 22 Print
Auteur Topic: iDeal Innopay 2 [module] (advanced/professional/zelfbouw)  (gelezen 44309 keer)
eentje
Totally Zenned

« Antwoord #285 Gepost op: 6 Januari 2012, 22:07:24 »

@PaulM

Met de aanpassing is het dan ook PCI compliant of is dit alleen een aanpassing om het te laten werken?

I came, I saw, I got Zenned...
Do you want to GetZenned ? | ZenCartBlog | twitter
Paul M
Moderator
Totally Zenned

« Antwoord #286 Gepost op: 8 Januari 2012, 00:38:30 »

@eentje: het betreft alleen de admin registratie welke nodig is voor ZC1.5. Van de PCI weet ik weinig, en daar is de module ook niet op aangepast. Ik zou niet weten of er aanpassingen nodig zijn t.b.v. de PCI.

Paul M
Moderator
Totally Zenned

« Antwoord #287 Gepost op: 20 Februari 2012, 10:05:40 »

iDeal Innopay 2 dubbele orders afgesplitst

Paul M
Moderator
Totally Zenned

« Antwoord #288 Gepost op: 28 Februari 2012, 15:06:39 »

NIEUWE VERSIE
Versie 2.55: nu geschikt voor Zen Cart 1.5.0, inclusief fix ter voorkoming van dubbele orders en diverse andere kleine aanpassingen.

Download: zie eerste bericht van deze thread.

Gerj@n
Totally Zenned

« Antwoord #289 Gepost op: 28 Februari 2012, 15:17:13 »

thx, ga ik ook maar ff naar kijken. Heb net op mijn live shop (1.3.8a) 2 dubbele ordermeldingen gehad in 1 week.... had niet moeten zeggen dat ik practisch geen dubbele orders had...   Laughing

Zal ivm met de fix de laatste versie op mijn nieuwe 1.5 zetten.

Everything you know is wrong...
Paul M
Moderator
Totally Zenned

« Antwoord #290 Gepost op: 28 Februari 2012, 15:28:47 »

Ok, ik ben benieuwd  Smile

Meldingen over eventuele duplicaat transacties komen in de PHP error log terecht (vanaf ZC 1.5 standaard te vinden in de cache map). Ik heb er nu, zeer onregelmatig, een paar per week (maar sinds de fix geen duplicaat orders meer gehad).

Updaten van niet al te oude versies is eenvoudig mogelijk door de oude bestanden te overschrijven (uiteraard je bestanden wel eerst even backuppen).
« Laatste verandering: 28 Februari 2012, 16:34:00 door Paul M » Gelogd

roekoe
Zenned

« Antwoord #291 Gepost op: 29 Februari 2012, 07:54:29 »

thx, ga ik ook maar ff naar kijken. Heb net op mijn live shop (1.3.8a) 2 dubbele ordermeldingen gehad in 1 week.... had niet moeten zeggen dat ik practisch geen dubbele orders had...   Laughing

Zal ivm met de fix de laatste versie op mijn nieuwe 1.5 zetten.

Goedemorgen,

Heel apart, dit hebben we hier ook gehad en daarvoor eigenlijk nooit.......
robbedoes
Nieuwe Zenner
*

« Antwoord #292 Gepost op: 8 Maart 2012, 02:31:03 »

...Versie 2.55 van deze module is de eerste versie die geschikt is voor Zen Cart 1.5.x. (de bestanden zijn echter nog niet omgezet naar UTF-8).

Beste Paul,

Onlangs onze oude 1.38 shop met daarin een oude iDEAL module vaarwel gezegd en een geheel nieuwe ZC 1.5 shop met iDEAL versie 2.55 geïnstalleerd. Met wat grappen en grollen, via SQL van een backup van de betreffende oude shop tabellen, alle customers, customers_info en address_book etc kunnen overzetten.

De rest van de (oude) administratie is/was voor onze clubledenshop niet zo interessant.

Alles gelukt en iDEAL werkt (zucht) ook!  Laughing

Echter de 2.55 iDEAL module geef je van aan dat die nog niet omgezet is naar UTF-8, terwijl ik voor de Zencart 1,5 en de DUTCH taalbestanden UTF-8 geïnstalleerd had.

Ik heb inderdaad o.a. in de gezonden order email bevestiging her en der wat problemen met het valuta tekst notatie, dat ziet er dan zo uit: "Subtotaal: €35.00"

Kan ik zelf in de SQL database ongestraft de collation codering omzetten van de IDEAL tabellen naar UTF-8?
Of moet ik het probleem van "Subtotaal: €35.00"  ergens anders in zoeken?

Verder valt het me op de de iDEAL transacties erg lang uren. Voordat de eigenlijke bankpagina verschijnt (met ING) duurt dit zeker 10-20 seconden. Ook na gelukte betaling weer terugkeren naar de shop duurt ook ca. 10-20 seconden. Is er een mogelijke oorzaak voor?

gr.
Rob
Paul M
Moderator
Totally Zenned

« Antwoord #293 Gepost op: 8 Maart 2012, 08:41:52 »

... de 2.55 iDEAL module geef je van aan dat die nog niet omgezet is naar UTF-8, terwijl ik voor de Zencart 1,5 en de DUTCH taalbestanden UTF-8 geïnstalleerd had.

Ik heb inderdaad o.a. in de gezonden order email bevestiging her en der wat problemen met het valuta tekst notatie, dat ziet er dan zo uit: "Subtotaal: €35.00"
De e-mail bevestiging en het EURO teken komen niet uit de iDeal module. Ik verwacht ook geen problemen met de codering tenzij je aan de iDeal (taal)bestanden speciale tekens gaat toevoegen (dan zal je de betreffende bestanden om moeten zetten naar UTF-8).
(dus wellicht even een nieuw topic beginnen over je probleem met speciale tekens)

Citaat
Verder valt het me op de de iDEAL transacties erg lang uren. Voordat de eigenlijke bankpagina verschijnt (met ING) duurt dit zeker 10-20 seconden. Ook na gelukte betaling weer terugkeren naar de shop duurt ook ca. 10-20 seconden. Is er een mogelijke oorzaak voor?
Dat is me ook opgevallen. De oorzaak is mij onbekend, maar het lijkt me een probleem met op iDeal server.

Rik
Nieuwe Zenner
*

« Antwoord #294 Gepost op: 8 Maart 2012, 11:54:53 »

Is er een (eenvoudige) manier het tijdsverloop in kaart te brengen vanaf het selecteren van de iDealbetaling in Zen via iDeal t/m bevestiging van de betaling in Zen-cart?

Ook ik zie dat de betalingen extreem langzaam verlopen (20-30 sec van zen naar iDeal-bankpagina en plm 20 sec van iDeal naar Zen).

Dit is zowel met versie 2.42 en 2.55 van iDeal Innopay advanced.

Overleg met de iDeal helpdesk van ING heeft me niet verder geholpen. Zij zeggen dat het aan hun kant max 2 sec duurt ....
Paul M
Moderator
Totally Zenned

« Antwoord #295 Gepost op: 8 Maart 2012, 13:32:04 »

Is er een (eenvoudige) manier het tijdsverloop in kaart te brengen vanaf het selecteren van de iDealbetaling in Zen via iDeal t/m bevestiging van de betaling in Zen-cart?
De tijd in de error log vastleggen bij elke pagina aanroep m.b.v. de PHP error_log functie?

Citaat
Overleg met de iDeal helpdesk van ING heeft me niet verder geholpen. Zij zeggen dat het aan hun kant max 2 sec duurt ....
Misschien dat ze dan kunnen verklaren waarom het in de testmode niet lang duurt? Terwijl het enige verschil aan de winkel/module kant vergeleken met productie is dat de urls ingesteld zijn op de testserver van de bank...

Paul M
Moderator
Totally Zenned

« Antwoord #296 Gepost op: 8 Maart 2012, 14:09:12 »

Ik kan het probleem in testmode in ieder geval niet opwekken. Nu maakt mijn testwinkel geen gebruik van ssl versleuteling, misschien dat de bank moeite heeft met de ssl verbinding? (ze hebben eerder last van een ssl/nonssl bug gehad)

Iemand zin om het ook eens in testmode te proberen, en ook met en zonder ssl?

Patrick K
Nieuwe Zenner
*

« Antwoord #297 Gepost op: 8 Maart 2012, 14:28:12 »

Goedemiddag,
Ik ben een nieuwe Zenner met het zelfde probleem nl. dat de verbinding met een van de geselecteerde banken traag verloopt zo'n 15 seconden.
Toevallig ook net de ING gebeld en gaven aan dat het niet aan hen ligt. Het gevolg van dit alles is dat met IE na 10 seconden een mededeling krijgt dat de pagina niet geladen kan worden.
Ongeduldige klanten zijn dan zo vertrokken. Ik gebruik zencart 1.5 en heb de module 2.44 installeerd. Ik hoop dat iemand snel een oplossing weet.
Paul M
Moderator
Totally Zenned

« Antwoord #298 Gepost op: 8 Maart 2012, 14:33:00 »

Goedemiddag,
Ik ben een nieuwe Zenner met het zelfde probleem nl. dat de verbinding met een van de geselecteerde banken traag verloopt zo'n 15 seconden.
Toevallig ook net de ING gebeld en gaven aan dat het niet aan hen ligt. Het gevolg van dit alles is dat met IE na 10 seconden een mededeling krijgt dat de pagina niet geladen kan worden.
Ongeduldige klanten zijn dan zo vertrokken. Ik gebruik zencart 1.5 en heb de module 2.44 installeerd. Ik hoop dat iemand snel een oplossing weet.

Ik herhaal maar even:
Citaat
Ik kan het probleem in testmode in ieder geval niet opwekken. Nu maakt mijn testwinkel geen gebruik van ssl versleuteling, misschien dat de bank moeite heeft met de ssl verbinding? (ze hebben eerder last van een ssl/nonssl bug gehad)

Iemand zin om het ook eens in testmode te proberen, en ook met en zonder ssl?

EDIT:
Samenvatting tot nu toe:
De vertraging is ongeveer 16 seconden (of soms meer?)
Voorheen bestond het probleem met de traagheid niet, sinds ??? wel (wellicht tegelijk met dat iDeal ineens meervoudige transactiebevestigingen verstuurt)
Versie van de module 2.42 of 2.55: geen verschil, het heeft dus niet te maken met aanpassingen in de code (2.42 is ongeveer een jaar oud, toen bestond het probleem nog niet)
Productiemode met SSL: probleem treedt op
Testmode zonder SSL: probleem treedt niet op
Transactie status peilen vanuit de admin (in productiemode en met SSL): probleem treed wel op.
« Laatste verandering: 8 Maart 2012, 17:20:18 door Paul M » Gelogd

Patrick K
Nieuwe Zenner
*

« Antwoord #299 Gepost op: 9 Maart 2012, 11:05:54 »

Het probleem is voorgelegd aan de ING met het volgende antwoord:

U geeft aan gebruikt te maken van de module(zencart). De ING is alleen betrokken geweest bij de ontwikkeling van de Basic en de Advanced iDEAL aansluiting van de ING.
Wij weten niet hoe modules, die zijn ontwikkeld door andere partijen, technisch in elkaar steken. Wij ondersteunen dan ook alleen de Basic en de Advanced module van de ING aan de hand van onze handleidingen. Voor gepaste ondersteuning adviseren wij u om contact op te nemen met de ontwikkelaars van de module die u gebruikt. Tevens kunnen zij u informeren welke aansluitmethode u dient te kiezen wanneer u hun module wilt gebruiken voor het integreren van iDEAL in uw webwinkel.

Dus volgens de ING ligt het niet aan hen, wel vreemd want afgelopen zaterdag ging het doorschakelen naar de banken een stuk sneller (binnen de 10 seconden).

Pagina's: 1 ... 18 19 [20] 21 22 Print 
Ga naar: