Met Vicus heeft u meer succes met uw Zen Cart webshop Zen Cart Nederlandstalig Forum
sponsored & hosted by VICUS - experts in Zen Cart ondersteuning en Zen Cart hosting
Met CRM meer rendement van uw klanten
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
18 Mei 2012, 01:33:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
33351 aantal berichten in 4663 topics door 3341 geregistreerde leden
Nieuwste lid: Qlickscan
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  Zen Cart Nederlandstalig Forum
|-+  :: Zen Cart betaalsystemen
| |-+  Paypal
| | |-+  paypal kosten doorberekenen
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: paypal kosten doorberekenen  (gelezen 2768 keer)
chevy
Nieuwe Zenner
*

« Gepost op: 22 November 2005, 14:11:32 »

ik wil de 4% kosten voor paypal doorberekenen als een klant kiest voor een paypal betaling.
sommige klanten willen snel geleverd hebben en dan is paypal dan een extra optie.
Mijn prijzen wil ik graag laag houden dus moet ik de kosten helaas doorberekenen.
maar dan alleen bij de keuze voor paypal. Sad
Paul M
Totally Zenned

« Antwoord #1 Gepost op: 22 November 2005, 15:00:33 »

Dat schijnt niet toegestaan te zijn. Paypal kan je account ervoor sluiten (zegt men).

Ik ken wel een kortings module (order_total module), misschien is dat ook een oplossing?

http://www.zen-cart.com/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=364

Daarmee kan je dan korting geven als men andere betaalmethoden dan Paypal gebruikt.

mtaheij
Nieuwe Zenner
*

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Januari 2006, 22:43:21 »

Wat je natuurlijk ook kan doen (dat ben ik van plan) is de betaalmethode pas vanaf een bepaald orderbedrag beschikbaar stellen.<br />Heb net uitgevonden hoe je dat moet doen en is (iig voor mij) bijna kinderlijk eenvoudig en je hoeft er maar één bestand voor aan te passen:<br />includes/modules/payment/&lt;modulenaam&gt;.php (ik heb als voorbeeld moneyorder gekozen)<br /><br />- in de class constructor voeg je deze regel toe:<br />Â  Â  Â  $this-&gt;available_from = MODULE_PAYMENT_MONEYORDER_AVAIL_FROM;<br /><br />- in de function update_status voeg je onderaan het volgende toe:<br />// disable the module if the order amount is less than the specified value<br />Â  Â  Â  Â  if ($this-&gt;enabled == true) {<br />Â  Â  Â  Â  Â  if ($order-&gt;info[&#039;subtotal&#039;] &lt; MODULE_PAYMENT_MONEYORDER_AVAIL_FROM) {<br />Â  Â  Â  Â  Â  Â  $this-&gt;enabled = false;<br />Â  Â  Â  Â  Â  }<br />Â  Â  Â  Â  }<br /><br /><br />- in de function install voeg je deze regel toe:<br />Â  Â  Â  $db-&gt;Execute(&quot;insert into &quot; . TABLE_CONFIGURATION . &quot; (configuration_title, configuration_key, configuration_value, configuration_description, configuration_group_id, sort_order, date_added) values (&#039;Available From&#039;, &#039;MODULE_PAYMENT_MONEYORDER_AVAIL_FROM&#039;, &#039;0&#039;, &#039;Payment method is only available for orders over this amount.&#039;, &#039;6&#039;, &#039;3&#039;, now())&quot;);<br /><br /><br />- in de functie keys voeg je een extra element aan de array toe:<br />&#039;MODULE_PAYMENT_MONEYORDER_AVAIL_FROM&#039;<br /><br />- verwijder de module uit je admin met de verwijderknop, installeer hem opnieuw om de extra variabele in de database te zetten en vul het extra veld met de waarde die de klant minimaal in zijn winkelwagen moet hebben om van deze betaalmethode gebruik te kunnen maken.<br /><br /><br />Uiteraard is dit ook voor andere betaalmethoden mogelijk, hou alleen even rekening met de naam van de variabele die je gebruikt, vervang bv. &#039;MONEYORDER&#039; door &#039;PAYPAL&#039; of &#039;CC&#039;.<br /><br />ps. Het is mijn eerste bijdrage aan ZenCart en ik vind hem wel geinig (twee uurtjes uitzoekwerk geweest)<br />ps2. Ehhh, ik gebruik 1.2.6 kweet niet of dat veel verschil maakt<br /><br />
« Laatste verandering: 21 Januari 2006, 23:02:13 door mtaheij » Gelogd
Paul M
Totally Zenned

« Antwoord #3 Gepost op: 22 Januari 2006, 00:35:12 »

Bedankt voor deze tip mtaheij.

En welkom op zen-cart.nl Smile

chevy
Nieuwe Zenner
*

« Antwoord #4 Gepost op: 25 Januari 2006, 09:37:02 »

bedankt voor de bijdrage,
werkt perfect
mocht je nog mijn oorspronkelijk verzoek willen programeren dan hou ik mij aanbevolen
HqRacing
Nieuwe Zenner
*

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Januari 2012, 11:04:45 »

Kan helaas de oplossing niet goed lezen er staan allemaal te veel HTML tekens tussendoor.
HqRacing
Nieuwe Zenner
*

« Antwoord #6 Gepost op: 23 Januari 2012, 20:35:08 »

Heb intussen de CEON paymennt module geïnstalleerd, werkt uitstekend.
Pagina's: [1] Print 
Ga naar: