Track and trace ?

<< < (2/2)

Gerj@n:
Als je puur de url bedoeld, ik gebruik de volgende url voor de klanten. Vanuit Parcelware wordt een andere gebruikt, daarvoor moet je zijn ingelogd, werkt dus niet voor je klanten.

"ff" bar-en postcode aanpassen en klaar.

https://securepostplaza.tntpost.nl/TPGApps/tracktrace/findByBarcodeServlet?BARCODE=3SYCST009001207&ZIPCODE=4331TC

Hoop dat dit is wat je zoekt.

Design75:
Hallo,

Ik gebruik nu ook de Ty Package Tracker.

Stuco, had jij een vertaling van de engelse files die ik ook mag gebruiken?

eightnote:
Citaat van: Gerj@n op  3 Februari 2010, 08:08:21

Als je puur de url bedoeld, ik gebruik de volgende url voor de klanten. Vanuit Parcelware wordt een andere gebruikt, daarvoor moet je zijn ingelogd, werkt dus niet voor je klanten.

"ff" bar-en postcode aanpassen en klaar.

https://securepostplaza.tntpost.nl/TPGApps/tracktrace/findByBarcodeServlet?BARCODE=3SYCST009001207&ZIPCODE=4331TC

Hoop dat dit is wat je zoekt.

In reactie op "ff" heb ik een snelle maar niet zo'n nette code toevoeging
Ik gebruik hiervoor:
Zen Cart 1.3.9d
Ty package tracker 2.3a

In het bestand /admin/tracker.php
kun je na regel 71 (lijst met tracker id's) het volgende blokje code invoegen;

Code:

// BOF ZIPCODE ADDING (FOR TNT SECUREPLAZA EXTRA ZIPCODE INSERT)
   $Get_Zipcode = $db->Execute("SELECT delivery_postcode FROM " . TABLE_ORDERS . "
                                      WHERE orders_id = '" . (int)$oID . "'");

$track_id1=$track_id1 . "&ZIPCODE=" . $Get_Zipcode->fields['delivery_postcode'] ;
         // EOF ZIPCODE ADDING

Dit zorgt voor het volgende;

1. In de database wordt de T&T code geplaatst inclusief de postcode van het verzendadres
2. In de email die eventueel aan de klant verzonden wordt komt ook de juiste T&T code met postcode te staan.

Voorwaarden;
In de configuratie van ty package tracker (Admin->Configuration->Ty_Package_Tracker)  dient TNT als Carrier 1 te staan.
De bijpassende link is dan https://securepostplaza.tntpost.nl/TPGApps/tracktrace/findByBarcodeServlet?BARCODE=

Je gebruikt de Tracker module net als voorheen, alleen de T&T code invoeren, de postcode wordt automatisch en onzichtbaar toegevoegd
De code is in de history wel zichtbaar.

Nogmaals, het is niet een mooie oplossing maar wel effectief en snel te realiseren.

Ik hoop dat een ieder zijn profijt er mee doet.

Groetjes,
Eightnote

beaufrits:
Ik had deze module ook eens toegevoegd voor de TNT module.
maar ik kwam al een "klein" probleem tegen.

Het is met deze module verplicht voor klanten om hun postcode aan elkaar te tikken 9999AB.
Als men 9999 AB gebruikt dan werkt de link niet meer omdat er een spatie in staat.

Dit was iets wat ik tegenkwam (ik heb verder nog niet gekeken)

Wellicht kan je dit heel makkelijk voor een webshop voor binnenlandse verzendingen aanpassen, maar voor europeese verzendingen wordt dit lastig.

Verder wel een fijne module (helemaal voor dhlforyou  :tup:)

motoccnl:
Voor diegene die bovenstaande oplossing willen gebruiken, en daarbij de goeie postcode willen meesturen ongeacht of er een spatie tussen staan ja of ne,e, die kunnen de volgende code gebruiken:

Code:

// BOF ZIPCODE ADDING (FOR TNT SECUREPLAZA EXTRA ZIPCODE INSERT)
   $Get_Zipcode_raw = $db->Execute("SELECT delivery_postcode FROM " . TABLE_ORDERS . "
                                      WHERE orders_id = '" . (int)$oID . "'");
          $Get_Zipcode = $Get_Zipcode->fields['delivery_postcode'] ;
          $Get_Zipcode = preg_replace('/\s+/', '', trim($Get_Zipcode));

$track_id1=$track_id1 . "&ZIPCODE=" . $Get_Zipcode->fields['delivery_postcode'] ;
         // EOF ZIPCODE ADDING

Ik weet niet of het de meest nette code is, maar bij mij werk het in iedergeval.

Navigatie

[0] Berichten index

[*] Vorige pagina