Simple SEO URL i.c.m. adwords/analytics

(1/1)

MaartenJ:
Beste Allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een probleempje dat ik heb met Simple SEO URL.

Het probleem is als volgt:

Ik gebruik google adwords voor onze webwinkel en laat google analytics deze clicks tracken d.m.v. the gclid query string (http://www.charms.nl/index.php?gclid=test) zodat ik achteraf kan zien hoeveel verkeer organisch is, hoeveel verkeer uit cpc bestaat etc. Het probleem is nu dat SSU blijkbaar, ondanks dat ik toch bij de instellingen van SSU 'gclid' heb opgenomen in de query key exclude list, de gclid niet zozeer herschrijft maar hem wel in zijn geheel uit de url haalt. Als voorheen dus iemand op een adwords campagne klikte, ging de klant naar www.charms.nl/?gclid=test, nu wordt dit geredirect naar www.charms.nl en is de gclid in de url en in de cookies niet meer terug te vinden en wordt dit dus ook niet opgepakt door analytics....

Hoe hebben de gebruikers van ssu dit opgelost? Ik heb al diverse fora afgezocht maar kan er weinig over vinden...

Ik gebruik de nieuwste versie van Simple SEO URL: 3.8.4 

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groeten,

Maarten de Jong
www.charms.nl

MaartenJ:
Beste zenners,

Ik heb denk ik zelf al een oplossing gevonden. Vanuit adwords verwijzen naar index.php?main_page=index resulteert erin dat de gclid query wel wordt meegegeven en door SSU niet gerewrite wordt. Ook is de gclid terug te vinden in de cookies dus naar alle waarschijnlijkheid moet het nu gewoon werken....even afwachten en dan zal ik het morgen in google analytics wel zien!

Groeten,

Maarten

Navigatie

[0] Berichten index