zen-cart.nl (Nederlandstalig)
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10 September 2010, 22:33:01

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek:     Geavanceerd zoeken
25672 aantal berichten in 3576 topics door 2922 geregistreerde leden
Nieuwste lid: frkr1
* Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
+  zen-cart.nl (Nederlandstalig)
|-+  :: Zen Cart support
| |-+  Configuratie
| | |-+  Kleding maat invoegen.
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Kleding maat invoegen.  (gelezen 243 keer)
kempinka
Nieuwe Zenner
*

« Gepost op: 30 Juli 2010, 13:12:34 »

Beste forum leden,

Ik zit met iets waar ik echt niet zelf uit kom..

Ik krijg vanaf mijn groothandel een XML bestand aangeleverd met hun volledig voorraad, nu staan er in deze XML lijst meerdere producten dubbel in mijn allen een eigen maat. (kledingmaat)
De maten staan in een apart kollom, dus als ik hem nu importeer in mijn webshop komen de producten er allemaal dubbel in te staan. Mijn webshop herkent dus niet de maten..
(elke maat heeft hetzelfde product nummer)

Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn webshop het niet ziet als verschillende producten met als het zelfde product maar dan een andere maat en dat klanten dus ook kunnen kiezen voor hun maat..

Ik hoop dat het een beetje duidelijk heb uitgelegt hoor graag snel van jullie! alvast bedankt...!
« Laatste verandering: 30 Juli 2010, 15:58:27 door kempinka » Gelogd
eentje
Totally Zenned

« Antwoord #1 Gepost op: 30 Juli 2010, 13:24:47 »

om kort te zijn... dat zal nooit gebeuren.

Zen Cart en elke andere op osCommerce gebaseerde Cart software maakt van 1 ding gebruik en dat is een uniek product nummer.
Je zal dan dus handmatig het productnummer moeten veranderen door bijvoorbeeld de maat achter het productnummer te plakken waardoor er een uniek productnummer ontstaat.

I came, I saw, I got Zenned...
kempinka
Nieuwe Zenner
*

« Antwoord #2 Gepost op: 30 Juli 2010, 13:47:03 »

om kort te zijn... dat zal nooit gebeuren.

Zen Cart en elke andere op osCommerce gebaseerde Cart software maakt van 1 ding gebruik en dat is een uniek product nummer.
Je zal dan dus handmatig het productnummer moeten veranderen door bijvoorbeeld de maat achter het productnummer te plakken waardoor er een uniek productnummer ontstaat.

Oke, maar dan nog staan ze er dubbel in...
eentje
Totally Zenned

« Antwoord #3 Gepost op: 30 Juli 2010, 13:52:39 »

Ja... wat je ook kan doen is van de maat een attribuut maken voor 1 product.

kempinka
Nieuwe Zenner
*

« Antwoord #4 Gepost op: 30 Juli 2010, 15:59:27 »

Hoi, Het is me tot zo ver gelukt dat die van elk product nummer er maar 1 in zet. dus geen dubbele producten meer...

Maarrr... ik wil heel graag dat klanten een keuze moeten maken voor een kleding maat... wie kan me hiermee helpen? bvd
eentje
Totally Zenned

« Antwoord #5 Gepost op: 30 Juli 2010, 19:19:14 »

http://tutorials.zen-cart.com/index.php?article=57

kempinka
Nieuwe Zenner
*

« Antwoord #6 Gepost op: 30 Juli 2010, 20:21:45 »

toppie het is me handmatig bij 1 artikel gelukt! maar kan dit ook middel het XML of CSV bestand? aangezien ik ong. 5000 producten heb en ook nog is met amerikaanse maten en nederlandse maten werk is dit een beetje veel om handmatig te gaan doen..
design75
Totally Zenned

« Antwoord #7 Gepost op: 30 Juli 2010, 20:34:44 »

Als je Easy populate gebruimkt kun je makkelijk ook attributes uploaden

zie http://www.zen-cart.com/index.php?main_page=product_contrib_info&products_id=1633

kempinka
Nieuwe Zenner
*

« Antwoord #8 Gepost op: 30 Juli 2010, 20:42:54 »

Als je Easy populate gebruimkt kun je makkelijk ook attributes uploaden

zie http://www.zen-cart.com/index.php?main_page=product_contrib_info&products_id=1633

Ik gebruik easy populate, en heb idd de "Model/Attributes" gedownload, nu zie ik hier wel dat ik snel attributes kan aanmaken maar zover ik zie kan ik ze jammer genoeg niet direct mee gegeven aan een artikel of wel?..
design75
Totally Zenned

« Antwoord #9 Gepost op: 30 Juli 2010, 20:53:02 »

Het eerste veld zou het productnummer moeten zijn, heb het net nog even gecheckt.

Anders zou je weinig aan deze file hebben als je het niet aan een product kon hangen  Laughing

kempinka
Nieuwe Zenner
*

« Antwoord #10 Gepost op: 30 Juli 2010, 21:22:52 »

Het eerste veld zou het productnummer moeten zijn, heb het net nog even gecheckt.

Anders zou je weinig aan deze file hebben als je het niet aan een product kon hangen  Laughing

Helemaal geweldig!, bedankt allen hier kan ik weer een middagje mee stoeien  Very Happy
Pagina's: [1] Print 
Ga naar: